Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 20 november 2011

Packat och nästan klart

Nu är det 9 dagar kvar tills vi har nycklarna i handen och vi fick faktiskt mycket gjort igår. Garderober tömdes förutom basplagg som används såklart och det kändes som ett stort steg på väg. Det är så svårt att packa grejer i sovrummet eftersom vi oftast packar när lilla T sover, och det gör hon ju därinne. Men igår var hon hos farmor & farfar så då kunde vi härja fritt! När jag tänker på det just nu är det inte så mycket kvar som ska packas ner. Allt utom det som används dagligen är nedpackat. Lite glas kvar i skåpet och grejer i badrummet, men det är sånt man inte kan packa förrän dagen/dagarna innan. Det enda som är lite trist är att vi inte kommer få det adventsfint förrän efter andra advent. Tänker ju såklart inte sätta upp något här innan vi flyttar så vi kanske kan smyga till oss lite julkänsla nere på 39:an istället. Några av våra grannar har i alla fall dragit igång julen en vecka för tidigt. Julgardiner, ljusstakar, pynt högt och lågt. Själv tycker jag det är absolut förbjudet att sätta upp något sådant innan första advent! Denna var lite söt tycker jag, men kommer köra på mina gamla vanliga ljusstakar. En liten mindre röd och en större i trä. Sedan blir det två vita stjärnor på fot och en hängande stjärna i sovrummet. Gillar vårt julpynt, alldeles lagom juligt utan att ta över. Min gubbe däremot vill att vi ska ha julgardiner, men jag vet inte... Är inte så mycket för att byta gardiner efter årstider....




 

2 kommentarer:

  1. Mät era fönster när ni får nycklarna, vi har julgardiner "över" sedan flytten från N:Bro! Passar till köksfönster tex! Inte alltför juliga, lite lagom!

    SvaraRadera
  2. Ta med så får vi se, de passar säkert nånstans och lär ju göra gubben glad i alla fall!

    SvaraRadera