Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 6 november 2011

Söndag

Jaha, ännu en helg över. Fyfan att det ska gå så fort! Idag tog vi det lugnt på förmiddagen, försökte underhålla Thea som var rätt gnällig (trött men ville absolut inte sova mer än 30 min). Sen vid 13 åkte Robert iväg för att spela match. I samma stund han gick utanför dörren blev det kaos hemma. Thea bajsade ner hela sig (alltså verkligen överallt!). R hade satt henne i babysittern innan han gick och när jag såg att det kommit bajs på hennes body vände jag mig om och tog fram nya kläder till henne. När jag vänder mig tillbaka är hon halvvägs ner på golvet från sittern, hinner inte fram utan hon liksom gör nån slags snygg rullning ner på golvet. Den är ju så låg så hon slog sig inte utan tittade bara väldigt förvånat på mig. Upptäckte då att R inte spänt fast henne i sittern utan bara satt ner henne i den. Att sen försöka dra en totalt nerbajsad body över huvudet på en unge som inte vill ligga still utan helst kleta runt med fingrarna överallt där bajset är, var något som jag upplevde mycket svårt. Dessutom hade en av katterna också bajsat (i kattlådan under skötbordet, inte utanför alltså), och det luktade så illa att jag under hela denna procedur höll på att kräkas. Men det gick bra tillslut. 

Efter bajskaoset åkte jag och Thea för att hämta hennes farmor och farar och vidare till Tollered för att hälsa på Roberts äldsta syster Anette. Hon hade gjort supergoda mackor med diverse pålägg och god morotskaka. Thea gnällde lite mer, sov lite i vagnen, agerade fotomodell till Anettes babymössor som hon stickar och gnällde lite ytterligare innan vi åkte hemåt runt 17. Hon sov hela vägen hem i bilen och var gnällig hela kvällen fram tills hon däckade strax innan 20. Hoppas hon är utsövd och gladare imorn. Har en svag känsla av att jag glömt något som jag ska göra imorn. Inte för att jag vet vad det skulle vara, men känslan ger sig inte. Nä, nu måste jag gå och lägga mig. Är. Så. Trött. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar