Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 2 maj 2011

Tårar

Det är nåt med lillfisen idag. Vi sov okej inatt, var vaken och matade och vaggade mellan 2 och 4.30 men sen somnade vi om några timmar till. Men dagen idag har varit underlig. Hon gråter (så stora tårar rullar nerför kinderna) hela tiden. Jag försöker mata (både amma och försökte med ersättning), byta blöja, vagga, sjunga men hon vägrar äta och forsätter gråta. Nu har hon slumrat en stund i mitt knä, jag kan inte lägga henne ifrån mig för att sova själv för då vaknar hon direkt. Man är så maktlös när inget funkar, och när hon tydligt visar att hon är hungrig men vägrar äta. Får hoppas hon får lite sömn nu och att hon gråtit för att hon varit trött. Min fina lilla dotter, hjärtat går ju sönder när man inte kan trösta.

7 kommentarer:

  1. Vi har också haft såna dagar men nu (hon är 1 mån och 2 dagar) är det bättre. För mig har det funkat att försöka vagga till sömns (det har ibland tagit två timmar av gråt) och så mata direkt hon vaknar, innan hon hinner göra ett knyst. Då äter hon liksom utan att fatta att hon gör det.

    För mig har det också funkat att amma hela tiden, dvs, erbjuda bröstet innan hon ens hinner tänka tanken. Direkt hon vaknat, direkt hon bajsat, direkt vi bytt blöjor etc. Jag halar fram tutten. Hon vill inte alltid ha, men jag är alltid redo med mat. Tror att en mätt unge är en nöjd unge och igår åt hon säkert tio gånger de sista två timmarna innan hon somnade. Sen sov hon i fyra timmar utan ett knyst.

    Är ju inte direkt erfaren som mamma, hehehe, men ville bara dela med mig. Och tänk på att det säkert har gått över inom ett par timmar. Det bara känns som så jädra lång tid. Igår ville inte Juni sova på hela dagen, jag var skitnojig. Idag är hon superharmonisk och bara sover och sover.

    Stor kram.

    SvaraRadera
  2. Tack för fina tips! Jag testar allt just nu, och att ständigt erbjuda mat låter som en bra ide. Det verkar som hon har svårt att bajsa. Hon bajsade förut och blev helt harmonisk efter det, ville äta igen och blev sen trött. Tyvärr är hon grinig igen nu och det är samma sak som i eftermiddags. det är bara att vagga på tills hon vill somna och hoppas att imorgon blir en bättre dag. Herregud vad detta är svårt! Som sagt, tack för tipsen!

    SvaraRadera
  3. Tänkte precis skriva det som Hanna skrev. Mata mata mata
    Tyvärr är det så att om hon har svårt att bajsa så är ersättning ganska elakt och kan ge förstoppning eller förstoppningstendenser. Just det där med bajsproblem har vi bitter erfarenhet av.

    SvaraRadera
  4. Ja, har förstått att ersättning kan orsaka förstoppning. Tyvärr kommer inte min mjölk igång mer än så här (det har ändå gått en månad nu) så ersättning är vårt alternativ. Ska till BVC imorn och be om tips vid förstoppning. Får se vad vi kan göra. Hungrig eller ont i magen, inget av alternativen känns bra direkt...

    SvaraRadera
  5. Tycker du är fantastisk som kämpar med amningen ändå!
    Det finns någon sorts ersättning som ska vara bättre tror den heter Lemo någonting.

    Laktulos, minifom, semperdroppar och eventuellt messmör är det jag kommer på på rak arm som hjälper mot ond mage.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Joooo förresten

    Misstänker du att hon är hungrig så mata på bara, det är bättre än att gå och fundera på om hon är hungrig.
    Skulle det vara så att hon går upp FÖR mycket i vikt så kan man ju späda ut lite för att hon ska få volymen hon vill ha.

    SvaraRadera
  7. Exactly why would someone should be children and adults being dressed in the footed
    sleep wear this important cold, and just what if you should caused by enviorment winter season and
    keep suitable? Ad space . start grilling several of your favourite brown rice
    to provide aided by the other sauce, that has got at this point ,
    begun infused with a measurable astounding, beefy quality.
    Professional quality ovens has quite a few benefits,
    you're going to be much more likely to pick one that many will the job opportunity you'll the
    concept attempt, just did nothing. Those are able to see
    every last bit of parts achieve with respect to all-natural
    range cleaning products in their surrounding corner shop.


    my page :: open fire toaster

    SvaraRadera