Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 10 maj 2011

Ännu en solig dag

Ännu en sommardag ute, det är ju bara att passa på och njuta. Tänkte ta en långpromenad när fisen vaknat och ätit lite. Idag är vi själva hela dagen då Robert ska spela innebandy efter jobbet. Håller tummarna att hon är på humör för babysittern en stund sen så jag hinner värma lite middag. 


Igår tog jag ju en varm promenad till BVC. Väl där var det fullt hus i lekrummet. Mammor och barn högt och lågt. När jag tog upp Thea ur vagnen var hon på väg att bli riktigt sur. Det i kombination med allt folk gjorde mig jättestressad. Dum som jag var vägde jag henne i body och blöja för att inte göra henne surare. Tänkte att jag kunde väga bodyn och en blöja på vår köksvåg när jag kom hem sen. Tänkte inte på att om hon kissat så väger ju blöjan mer (hade iofs bytt nyligen men ändå). Jaja, gjort är gjort. Hur som helst vägde hon 5010 gram (i onsdags vägde hon 4750 gr naken). Bodyn och blöjan vägde 85 gr så jag räknar bort 100 gr. Har vi tur har hon alltså gått upp i alla fall 150 gram. Igår åt hon jättedåligt under dagen trots att jag försökte och försökte. Tror det var därför det blev skrikfest i några timmar under kvällen. Idag har hon ätit mycket bättre än så länge, får hoppas att det fortsätter så. Att det ska vara så svårt att äta?

1 kommentar:

  1. Jaaa vad bra!

    Så har vi oxå gjort några gånger.
    Vägt kläderna och den smutsiga blöjan när vi kommit hem bara för att inte störa honom för mycket.

    SvaraRadera