Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 4 maj 2011

Lite av en chock

Idag var det dags för BVC igen. Jag var säker på att lillan var förstoppad och att det var därför hon skrikit så mkt det senaste. Trodde att vi gett för mkt ersättning som ställt till det i magen. Blev lite smått chockad när hon bara hade gått upp 90 gram och att vår sköterska trodde att hon skrek av hunger. Förstår det inte riktigt, eftersom vi matat både med bröstet och flaska tills hon visat att hon är mätt. Sköterskan trodde att hon legat för länge vid bröstet och kämpat för länge att hon sedan är för trött för att ta flaskan. Så nu var beslutet inte svårt längre. Jag slutar amma och ger bara ersättning. Jag har kämpat så hårt med detta men det vill sig inte. Jag vill bara att min tjej ska må bra, vara mätt och glad. Gillar vår fina BVC-sköterska. Hon ska ringa imorgon för att se om Thea bajsat. Hon har inte gjort det på två dagar och det ska de helst göra varje dag när de äter ersättning. Då ska vi få en ny tid. Blir ett väldigt spring för att väga men det är ju viktigt.

Fick dessutom veta att Thea antagligen har en tredje bröstvårta. Blir full i skratt och tänker på Chandler i Vänner samtidigt som jag tycker synd om henne. Tänk att vara tonåring med tre bröstvårtor. Fast den extra såg mest ut som ett födelsemärke.

1 kommentar:

  1. Du gör helt rätt!
    Förstår att det kan vara ett jobbigt beslut men allt för Theas skull.

    Stooooor kram.

    Hade en klasskamrat med tredje bröstvårta, den såg oxå mest ut som ett födelsemärke inget vi andra tänkte på

    SvaraRadera