Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 24 maj 2011

Badkar

Sen vi flyttade från vår förra lägenhet (snart två år sen) finns det bara en enda sak jag saknar och det är ett badkar. Både jag och Robert älskar att bada, det finns ju inget bättre än att krypa ner i ett varmt bad när man är lite frusen. Jag lånar badkaret hemma hos mamma och pappa ibland när jag är där och även hos Roberts föräldrar ibland. I söndags när vi var där passade Robert på att bada med Thea. Här badar vi henne bara i badbaljan och vilken skillnad. Hon skrattade med hela ansiktet och tyckte det var otroligt roligt att bada i badkaret. Så det får vi verkligen göra om. Det var nog en enorm skillnad från den lilla badbaljan kan jag tänka mig. Vilken lycka det är att se sitt barn så glad över något. Hon brukar alltid bli lite sur när man ska torka henne efter ett bad men inte i söndags. Hon flinade och när jag fått på henne kläderna så stensomnade hon i min famn :-) 

Om ca två timmar ska jag promenera till föräldragruppen, vädret ser bra ut just nu men det har växlat väldigt hela dagen så jag hoppas i alla fall på uppehåll. Är inte alls sugen på att ta bussen idag. 

3 kommentarer:

  1. Oskar hatade att bada i balja men sen vi började bada badkar tillsammans med honom så älskar han att bada.

    I början var han bara nära nära nära och vi fick hålla om honom ordentligt för att han inte skulle bli rädd och flaxig.
    Nu plaskar han som en tok, skrattar och skriker det högsta han kan.

    SvaraRadera
  2. Hon ogillar inte baljan, men tyckte det var betydligt roligare i badkaret. Robert behövde inte hålla henne så himla nära, hon flaxade med armar och ben och såg ut att njuta!

    SvaraRadera
  3. Så roligt det kommer bli sen om hon rean gillar att bada

    SvaraRadera