Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 6 maj 2011

Fina fredag

Fredag i luften! I like! Idag ska jag nog unna mig den där shoppingturen, om än i light-variant. Sticker iväg en kort sväng när Robert kommer hem från jobbet. Får väl se om jag hittar något, men det ska bli skönt med en stund för mig själv och i lugn och ro gå och titta på lite kläder. Sen Theafisen föddes har vi varit ifrån varandra som högst 45 minuter. Får se om jag blir borta längre denna gång? :-) 

Ska troligtvis köpa en Babysitter imorgon. Hittade en jättefin på Blocket för 250:- så om den inte ser ut som fan när vi ser den så ska vi slå till. Just nu pallar vi upp henne i liften till vagnen med några kuddar så hon kan ligga och spana, så jag tror hon skulle gilla en sitter. Fast det vet man aldrig, därför hellre köpa begagnat än att lägga dyra pengar på något som hon inte vill ha sen ändå. För övrigt var gårdagen en riktig dröm. Visst blev hon lite ledsen på kvällen, men inte på långa vägar så länge och mycket som hon brukar. Vi kunde trösta henne snabbt. Sen ville hon inte riktigt somna när jag var sugen på att sova, men så länge hon är vaken och inte skriker kan jag gärna vagga och försöka söva. Hon är så otroligt fin, det finaste jag någonsin sett!

1 kommentar:

  1. Tycker det låter alldeles utmärkt att skaffa en begagnad babysitter, vi fick en från en vän och hade ganska OK nytta av men som inte blev en favorit.

    Passa på att njut av att vara ute lite själv och när du känner att du vill jäkta hem, ta ett djupt andetag och känn efter om du mår bra av att komma hem eller om det är för att du ska vara "en bra mamma".
    Thea mår bäst av en mamma som mår bra och som får tid både för sig själv och för henne.

    SvaraRadera