Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 20 maj 2011

Roligheter

Ikväll ska jag ut på lite roligheter. Återkommer med rapport om det imorgon. Eftersom jag inte ammar längre klarar sig Thea och hennes pappa själva och därför tänker jag passa på att roa mig lite i goda vänners lag. Hennes pappa har också ett tillfälle inplanerat snart så oroa er inte, han kommer också få ge sig ut och ha lite skoj snart. 

Vilka blandade känslor det är dock. Jag ser verkligen fram emot kvällen samtidigt som det känns konstigt, nästan så man får lite dåligt samvete. Varför vet jag inte, jag litar ju på att hennes pappa klarar detta galant. Kanske för att hon bara är 6 veckor, att det känns som man är en dålig mamma som lämnar sitt barn så tidigt. Vilket är helt absurt, självklart ska man unna sig lite tid för sig själv. Har ju knappt varit ifrån henne alls dessa veckor (i onsdags var jag ifrån henne 2 ½ timme när jag bara skulle hämta R på jobbet och hon äntligen somnat efter en natt med dålig sömn. Hon fick stanna kvar hos farmor och vi fastnade i köer på väg hem och blev sittande i typ en timme...) så jag vet ju att detta är mig väl förunnat. Men ändå. Knäpp man är! Dessutom vet jag ju att om R får panik och det blir jobbigt är det bara för honom att ringa mig så kommer jag hem direkt, eller åka till sin mamma för lite stöd. Hur som helst ska det bli riktigt kul att komma ut lite! Dricka en dagens och snacka skit!

3 kommentarer:

  1. Det kommer gå jättebra!

    Jag var ute med vänner när Oskar inte var så gammal heller - trots amning.

    SvaraRadera
  2. Ja, det kommer bli hur kul som helst. Det lilla dåliga samvete som ligger långt bak i huvudet tänker jag lämna hemma!

    SvaraRadera
  3. Det gör du rätt i!Ut med dig och umgås och ha kul, Robban klarar det med bravur!För resten, nu är du väl ute redan...Puss o kram,hoppas du berättar mer imorgon om hur du haft det!

    SvaraRadera