Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 23 maj 2011

Onsdagar med svärmor

När man är mammaledig får man ett annat perspektiv på att ha mycket att göra. Eftersom det mesta kräver lite mer planering när man har en liten med sig blir saker som man innan bebis inte tyckte var några konstigheter ett mindre projekt istället. Denna veckan var det läkarbesöket idag, föräldragrupp imorgon, ingenting på onsdag faktiskt, hälsa på jobbet på torsdag + hem till svärföräldrarna på middag och fredag kommer eventuellt min bror och Alvin (dock inget helt bestämt ännu). Fullt upp med andra ord. Men roligt med saker att göra, bara sitta inne är ingen höjdare. 

För övrigt har vi gjort upp en liten plan att jag har bilen en gång i veckan (dock kör jag Robert både till och från jobbet dessa dagar) för att åka hem till hans mamma. Hon är pensionär och tycker det är så roligt när jag och Thea kommer. Så onsdagar brukar jag åka dit, bli bortskämd med god lunch (omeletter, våfflor m.m. har hon bjudit på) och få hjälp med lillfisen. Sen åker jag och hämtar Robert och så brukar vi åka tillbaka hem till hans föräldrar igen och bli bjudna på middag. Jag vet, lyxigt värre! På torsdag (blev inte onsdag denna vecka pga jobbet) ska jag och hans mamma äta lax och Robert få kåldolmar. Ja, man är rätt lyckligt lottad! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar