Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 2 oktober 2012

Tittat på

Igår kikade jag på premiären av Project Runway Sverige. Jag har sett många säsonger av den amerikanska upplagan och varit riktigt "fast" i detta program ett tag. Tycker det är en rolig idé att göra en svensk variant av detta populära program! Dessutom gillar jag Sofi Fahrman och följer hennes blogg. Dock kan jag väl inte ge programmet toppbetyg. Jag bryr mig inte att upplägget är exakt som den amerikanska förlagan, det är väl det som är meningen, men jag störde mig på att Sofi sa exakt samma sak som Heidi Klum gör, fast på svenska då. Nästan ordagrant översatt. Hade hoppats på lite egen prägel på det, men det var det inte så mycket av tyvärr. I övrigt var programmet okej. Roligt att se svenska designers och jag kommer nog att titta igen. Inte följa slaviskt, men har jag inget bättre att göra så kommer det att få vara på. 

I övrigt är det en riktig premiärvecka. Grey's Anatomy, Revenge och Solsidan bl.a. Ikväll tittar jag på Svenska Hollywoodfruar. Maria är fortfarande favoriten, hon håller än :-) Gunilla hade jag klarat mig utan, men den nya frun Margareta gillar jag! Skinn på näsan utan att vara oförskämd (eller ja, ibland kan hon vara lite bitchig...) och verkar otroligt duktig inom musiken. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar