Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 22 oktober 2012

Måndag igen

Alltså tiden.. Herregud va fort det går just nu. Stopp! Eller sakta ner lite i alla fall. Men det är klart, så här på en måndag gör det kanske inte så mycket att tiden svischar förbi.

Helgen har varit fin! Mysig fredag, slapp lördag och söndag med en sväng till Sjöfartsmuseet. Thea tyckte akvarierna var jätteroliga men annars var det inte så mycket för henne. Ett lekrum i och för sig, så där roade hon sig en stund. Carro & Valter kom på fika igår och jag slängde ihop kladdkakemuffins som blev jättegoda! Aldrig gjort förut men det blev en riktig lyckträff! Var ju tvungen att bjuda igen lite då jag och Thea våldgästade dem i lördags och fick middag där :-) Vi var ute på promenad men T vägrade gå hem och ropade Cajjo, Cajjo så vi gick dit och knackade på för att säga hej. Sen blev vi bjudna på middag av bara farten! Jättemysigt!

För övrigt kan jag rapportera att mamma och pappa är hemma igen. De hade berättat om konstigheterna för personalen som aldrig hört något sådant från gäster tidigare. Men när de checkade ut igår visade det sig att efter att mamma och pappa varit nere och berättat kom det fler och fler gäster med berättelser om oförklarliga händelser. Så något skumt var det allt på hotellet under helgen. För mina föräldrar hände det inte så mycket mer. Mammas borste bytte plats en gång till, från sängen där mamma lämnade den till ovanpå hårfönen i badrummet. Sen sa mamma att hon under natten vaknade av att hon blev killad på näsan av vad som kändes som en fjäder. På morgonen låg det en liten fjäder på hennes nattduksbord. Men den kan ju ha kommit från kudden... :-)
Skumt hur som helst, och vilken extra krydda det blev på deras weekend!


3 kommentarer:

  1. Underbara unge!
    Värmer så i hjärtat varje gång jag hör Cajjo cajjo cajjo :-). Fina Thea!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är bra go :-) Ser fram emot när Valter ropa efter mig! Men jag måste nog ställa mig in lite mer hos honom för att det ska ske, han har verkat lite skeptisk mot mig det senaste :-) Bäst jag ligger i, haha!

      Radera
  2. Haha, nejdå han är inte skeptisk. Han spelar bara svårflörtad ;-). Om ni tar honom över helgen så kanske det släpper :-P.
    Kram

    SvaraRadera