Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 30 oktober 2012

Randigt och rutigt

Jag har ju lite drömmar om mitt fina hus, saker jag vill göra. Just nu står det ännu helt still trots att vi egentligen skulle kunna börja lite smått i alla fall. Vi har lite planer på att måla om byråer. Färg och allt finns, det är bara tiden som saknas. Sen är det ju framförallt en fondvägg i sovrummet som jag är sugen på. Antingen att man målar den i en vacker färg eller sätter upp en fondtapet. Just nu är jag inne på randigt. Det gör ju att väggen ser längre ut och det är absolut ingen nackdel i vårt sovrum... Men jag har aldrig gjort sånt här innan så det är svårt att komma till beslut har jag märkt. Dessutom kan jag inte tapetsera (inte R heller) men det kanske du kan hjälpa mig med kära pappa? ;-) Vad tycker ni, är det snyggt med randigt?


Ungefär denna stilen är jag ute efter, men inte i grönt utan skulle hellre ha i blå/grått.
 

5 kommentarer:

  1. Varför kan jag inte kommentera via min I-pad?

    SvaraRadera
  2. Jo, det kunde jag visst! Som anonym! Snyggt med randigt! Far är dock orolig för underarbetet, det ska ju både sandpappras och spacklas eller tvärtom! Det hinner man kanske inte på en helg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, han behöver inte oroa sig för denna helgen i alla fall :) Men han är ju ledig fredagar så det är bara för honom att dyka upp en valfri torsdagkväll och sedan köra igång på fredagmorgon ;-)

      Radera
  3. Snyggt om det är rätt ränder, en del blir lite hysteriska. Tapetsera fixar ni själva. Ring Lelle å få lite tips bara så har ni gjort det i ett nafs!!!
    Faster Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med Lotta, det får inte bli för mycket. Vår vägg i sovrummet är inte så stor så en med ganska nedtonade färger och "lagom" ränder passar nog. Ja, bara någon visar mig hur man gör först så jag får öva lite är det säkert inga problem sen! kram på dig!

      Radera