Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 14 oktober 2012

Snabba frukostbullar

Av någon anledning har vi aldrig gott bröd hemma på lördagsmorgonen när man gärna äter lite mysfrukost. Hittade detta snabb-recept när jag googlade och det var en riktigt hit! Att röra ihop ingredienserna går på nolltid, sedan gräddas de på ca 10-15 min.

4 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl
2 msk sirap
1 msk bakpulver
2 dl vatten (i originalreceptet står det 3 dl men det blir kladdigt redan efter 2 så jag redigerar lite)
Salt
Uppvispat ägg till pensling
Garnering typ havregryn, pumpakärnor, solrosfrön.

Häll alla torra ingredienser i en bunke och blanda om. Tillsätt sirap och vatten. Forma 6 bullar, lägg på en plåt och pensla med uppvispat ägg & garnera med något valfritt. Jag har tagit havregryn, det enda jag haft hemma som piffar till lite! Himla gott och perfekt när man inte har nåt frukostbröd. Gräddas på 200 grader i 10-15 min eller tills de rest sig och fått fin färg.

2 kommentarer:

  1. Perfekt! Jag som precis tänkte att jag måste baka bullar någon dag. Nu har jag ett recept att testa :)

    SvaraRadera