Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 19 oktober 2012

Det oförklarliga

Pratade just med min kära mor & far som är på weekend-resa i Stockholm. De var lite skakis båda två efter att några oförklarliga saker hänt på deras hotellrum under kvällen. Pappa berättade att mamma varit inne i badrummet och fixat i ordning sig och lagt sin hårborste på handfatet. När pappa gick in efter henne hängde borsten fast i en handduk som hängde på väggen. Där hade mamma definitivt inte lämnat den. Pappa la tillbaka den på handfatet. Sedan gick de ut och käkade middag. När de var tillbaka på rummet igen skulle pappa in i badrummet igen, men upptäcker till sin förvåning att dörren är låst från insidan!!! Hur skumt är inte det då? Efter lite trixande får han upp dörren igen och vad ser han när man kommer in i badrummet? Borsten som igen hänger i handduken på väggen...

Sånt här tycker jag är döläskigt! Även om mång spöken/andar säkert är snälla får jag kalla kårar av sånt här. De lovande att höra av sig om hur natten går imorgon. Hoppas de får sova ostört. Tror ni på spöken/andar? Har ni råkat ut för något oförklarligt?

5 kommentarer:

  1. Vet inte om jag kan sova inatt...jo, det kan jag nog, gick upp 5,45 i morse! Måste jag på toa tänder jag lampan och väcker far! Vi glömde att berätta att duschkranen gått på lite då och då, men det kanske den gör i gamla hus!?

    SvaraRadera
  2. Ja, så otäckt va! Jag hade bytt rum på stört!

    SvaraRadera
  3. Jodå det händer titt som tätt att man märker av det hemma hos mamma.
    Det är datorer, tv mm som slår på och av sig (trots att man stängt av ordentligt), det är mummel av många röster som om de hade fest, det är köldstråk som finns där ena sekunden men inte nästa (utan att det är drag) det är grejer som flyttar på sig mm. Men alla spöken där är trevliga :-) Känns som en varm atmosfär i huset.
    Sen har huset ändrat ljud när pappa och mammas nästa man dog

    SvaraRadera