Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 29 september 2012

I behov av ny garderob

Är i skrikande behov av en ny garderob. Tycker det är pest och pina att försöka hitta kläder i mina lådor just nu. Allt känns gammalt, använt och astråkigt (vilket det också är). Alldeles för länge har jag bara tänkt på kläder till Thea och struntat i mig själv. Eftersom jag inte är något fan av att shoppa till mig själv har det varit lätt att skjuta detta åt sidan, men snart måste jag ta tag i det. Tyvärr blir det svårt denna månaden då vi hamnat i en skarv (R började ju jobba igen och första månaden är man ju utan lön då) men om några veckor ska jag allt unna mig en runda i butikerna. Kofta, tröja, byxor och höstjacka är prio ett. Höstjacka har jag redan kikat efter i en del butiker men kan ärligt säga att jag inte sett en enda jacka jag tyckte varit fin. Överlag har jag svårt att hitta plagg jag verkligen fastnar för just nu. Min smak överensstämmer inte riktigt med modet just nu tror jag.
 

Denna färgglada kofta funderar jag dock på. 
 Tror aldrig jag ägt en prickig tröja, så det kanske man skulle testa? :-)

7 kommentarer:

  1. Du är värd en ny garderob nu när du har gått ner så mycket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Ska bara köpa det mest akuta då jag hoppas fortsätta gå ner i vikt ett tag till, även om det går lite segt just nu. Hur går det för dig?

      Radera
    2. Här går det också väldigt segt. med nytt jobb och allt vad det innebär har jag inte haft någon energi att ta tag i det. jag har helt slutat att räkna kalorier. Kände att det var för meckigt. kommer kanske börja med det igen sen. Nu äter jag som valigt, men försöker tänka på att inte äta för mycket onyttigt eller för stora portioner. Tror som du skriver att ibland går man ut för hårt. Bättre att lägga sig på en lagom nivå som man orkar hålla i längden. Rör mig lite mer i mitt nya jobb så har som tur var inte gått upp utan fortsätter långsamt att gå ner. vi får fortsätta kämpa helt enkelt! :)

      Radera
  2. Det är samma här. Jag rensade ut här hemma för några veckor sedan och slängde massor som var slitet och med små hål (helt otroligt vad mycket jag hittade). Så nu måste jag med.
    Vad sägs om att ta en vända till stan det närmsta kanske?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter som en utmärkt idé, vi får prata ihop oss om någon dag framöver!

      kram!

      Radera
  3. Ja unna dej lite nya kläder det mår man såå bra av!
    Tydligen händer nåt när man är nyseparerad och loosat 7kg då är shoppa de ända man vill göra *asg*
    Så garderobsbyte är på frammarsch ;)
    Hoppas du hittar massa fint!
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, va härligt Cornelia! Du är verkligen förtjänt av en ny garderob, det är ju så kul när man känner att allt sitter snyggt också!

      tack, det hoppas jag med! Kramar

      Radera