Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 15 september 2012

Wood

Jag hade en riktigt rolig Afterwork igår på Wood. Vi var ca 30 st, gamla och nuvarande jobbarkompisar som träffades. Gott vin, trevligt sällskap, enda minuset var plocktallrikarna med mat. Man var ju rätt hungrig och detta var visserligen gott men det är inte så mättande med några olika sorters skinka, oliver, nötter och ost. Några av killarna stack över gatan och käkade pizza, haha :-) Stämningen var bra hela tiden men jag hade bestämt mig för att jag inte skulle med vidare sen. Alltid är det några som ska vidare men för mig räckte det gott å väl. Strax innan tolv-snåret tog jag och en kollega följe och jag smet in på BK och tog mig ett cheeseburger-mål (tänk att det alltid är cheeseburgare som lockar mest när man ska käka nattamat?) innan jag travade till bussen. I säng prick 01 och somnade direkt. Nöjd över mitt beslut att inte gå vidare, men jag tror faktiskt inte det var så många som gjorde det. Inte av det gänget jag brukar vara med i alla fall. När Thea vaknade vid halv sju staplade jag ner för trappan för att skölja ner en ipren och önskade att det skulle finnas bubbelvatten i kylen. Förstår ni hur mycket kärlek jag kände när jag öppnade kylen och såg en halv cola därinne? Vi har aldrig cola längre men igår när R var själv hade han tydligen unnat sig. Kände hur hjärtat vällde över av kärlek till honom ;-) Nu är det åter till vardagen, storhandlingen är avklarad och när Thea vaknar från sin lur åker vi iväg en stund, kan ju inte sitta härinne och uggla hela dagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar