Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 11 september 2012

I nuet

Sitter och njuter av en stund för mig själv. Mycket väl medveten om att den kan ta slut när som helst. Jag kanske inte ens hinner skriva klart inlägget. Fördelen med ett barn som strular med sömnen om kvällarna är att man lär sig uppskatta nuet. Just nu får jag sitta och slappa i soffan, och det är skönt! Nåt annat som känns bra med denna situation är att jag och R liksom funnit oss i den. Visst blir man frustrerad när hon vaknar för 10:e gången men just nu kör vi att vi försöka få henne att somna om inne hos sig de första gångerna hon vaknar men ger hon sig inte får hon sova i vår säng med en av oss. Den andra sover i gästrummet och så turas vi om. Inatt sov jag i gästrummet, det var ljuvligt! Sängen är hur skön som helst och jag sov som ett barn (haha, nån med sömnproblem som myntade det uttrycket? ;-) ). Ikväll å natt kör jag passet. Thea gillar inte att ligga mellan oss, det blir för trångt men bredvid en av oss funkar det. What ever works är mitt motto just nu.
Förskolan går kanon i alla fall. Glad som en lärka idag när jag kom. Men hade tydligen varit lite stöddig mot en äldre tjej, tagit tag i hennes krage så pedagogerna fått stoppa henne. Är hon en liten huligan tro?

Till dagens inlägg bjuds ni på våra orkidéer som alla blommor just nu. I tre olika vackra färger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar