Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 19 september 2012

Jobb igen

Efter två dagar hemma med tösen var det åter till jobbet idag. Hostar och snorar gör hon lite fortfarande men det har blivit bättre så imorgon blir det förskolan igen (idag var hon ju hos farmor & farfar). Jag är den som lämnar imorgon och är lite nervös. Nu har hon inte varit där sen i fredags men jag har pratat med henne om förskolan idag och det verkar ändå inte helt ångestladdat. Hon kommer nog vara riktigt ledsen när jag går men förhoppningsvis går det över fort som det brukar. 

Är för övrigt sjukt nöjd med rutinerna vi fått in på hämtning och lämning. Jag lämnar måndag och torsdag och börjar då kvart i nio. Jobbar till 16.30. R åker dessa dagar till jobbet kl 06 och hämtar henne kl 15. Tisdag och fredag lämnar han, och jag slutar jobbet tidigare och hämtar 15 på tisdagar och 14 på fredagar. Skönt att variera, att man vissa dagar får möta en glad och sprallig tjej som är redo att åka hem och att man varannan dag får ha minnet av tårar med sig en stund under förmiddagen. Och framför allt. Onsdagarna, vilket ynnest att få ha henne hos farmor & farfar en dag. Hon älskar att vara där och skönt med en paus mitt i veckan. 

 

2 kommentarer: