Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 6 januari 2013

Thea 21 månader

Det var länge sedan jag skrev lite minnesanteckningar om lilla Fialotta. Hon är vår stora källa till skratt. Det är så man måste hålla sig ibland. Pratet bara fortsätter komma ur hennes lilla mun. Härmar allt och lär sig en drös nya ord varje dag. Just nu säger hon "Tack, det är bra" till allt hon inte vill ha. Om det så är mer mat eller att hon snyftar fram det mellan tårarna under en protest. Lever sig verkligen in i det hon ser på teve. Dora Utforskaren letar efter en brandbil i ett avsnitt, under detta hör man ofta "Bammbil borta, åh nej!!". När någon går (eller när vi ska gå ifrån någon vi besökt) säger hon ofta "Hejdå, kom tillbaka igen", haha! Inte konstigt att man har så roligt med denna ungen. Äter helst inte stekt mat. Köttbullar, pannbiff, korv som är stekt går bort. Men ger man henne t.ex. falukorv som bara skivats upp går det ner utan problem. Gillar sitt lilla kök och står gärna där och grejar med allt möjligt. Den stora passionen är dock att måla. Jag får överhuvudtaget inte röra hennes målarbok och pennorna till. Sitter gärna vid sitt lilla bord och målar. Leker mer och mer för sig själv långa stunder. Dock kommer det tjut av frustration när något inte går hennes väg. Ja, denna fina lilla människa!

7 kommentarer:

  1. Det är ju lite synd att man inte kan träffa henne så ofta, fast jag både ser och hör henne framför mig när jag läser dina inlägg =) kram från faster L8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hade varit så roligt att ha er nära så man kan ses mer! På annandagen åt vi ju kalkon i Lövgärdet och även familjen Angrell var där. Då tittade Thea på Myggan och utbrast jätteglad: Lotta!! :-) Så jag tror hon saknar dig!

      Radera
  2. Snart 2 år, Gud vad tiden går fort!
    Ha en skön kväll. Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tiden bara springer iväg, kan knappt fatta att hon är så stor! Min"lilla" tjej! Kram till dig!

      Radera
  3. Vad roligt att läsa :) Tänk att hon snart är 2 år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bloggen är ju perfekt att gå tillbaka och läsa vad de hade för sig i en viss ålder. Måste bara bli bättre på att skriva ner mer av allt det roliga hon säger och gör! Stooor kram till er!

      Radera