Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 25 januari 2013

Jobbiga dagar

Igår och idag har varit tuffa. Sötsugen har gjort sig påmint några gånger, vilket varit rätt jobbigt. Mitt jobb gör ju inte saken lättare. Igår var Siaglass på besök med säsongens nya smaker (vad sägs om truffle chocolate, äpple/kanel, limebreeze sorbet, saltkaramell och godis). Jag valde ut två smaker och tog en liten tesked av varje. Det kanske låter som en dålig ursäkt men det tillhör faktiskt mitt jobb att smaka på produkterna jag säljer så jag kan svara om kunderna undrar över smak, konsistens m.m. Och imorse bjöd en brödleverantör på frukost med nybakat bröd, ostar, marmelad & fruktbuffé. Usch, för mycket jobbigt att säga nej till så nu är mina krafter helt slut. Ikväll ska jag i alla fall dippa grönsaker men just nu känns det inte alls som det jag vill ha. En stor påse lösgodis med mycket choklad i. Jo jag tackar :-(

2 kommentarer:

  1. åh hejja på kära du!! Hoppas det känns lite bättre idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för så glada tillrop :-) Först idag känns det bättre, tror det är mensen som spelar mig ett spratt... Kram <3

      Radera