Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 14 januari 2013

Attackfasen dag 1

Lovar att bloggen inte bara ska handla om mat framöver men eftersom idag var första dagen tänkte jag skriva ner menyn som blev.

Jag äter alltid något lätt innan jag går hemifrån och sedan frukost på jobbet vid 8.30. Kallar de frukost 1 & 2.
Frukost 1: Lättyoghurt (0,5%) med 1 1/2 msk havrekli (för magens skull ska man äta 1 1/2 msk havrekli varje dag).
Frukost 2: Tre skivor kokt skinka & mini-keso.
Lunch: Tonfisk, 2 kokta ägg & mini-keso.
Mellanmål: Miss i planeringen så det blev bara kaffe. Just då gjorde det inget då jag inte var hungrig men hann bli dödsahungrig innan middagen.
Middag: Kycklingfilé med turkisk yoghurt smaksatt med vitlök & kryddor. Ett kokt ägg.
Kvällsmat: Lättyoghurt

Ja, tycker första dagen gick hyfsat även om jag blev lite panikhungrig innan middagen. Ska köpa hem kesella så vi kan göra plättar som jag sett recept på på flera Dukan-sidor. De ska vara mättande och goda så de passar bra som mellanmål. Fick även recept på våfflor som såg ljuvligt goda ut, de får testas nångång framöver!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nja, mer LCHP (high protein). Jag äter bara protein & mejerier med låg fetthalt, inte ens grönsaker är tillåtet. Nästa vecka går jag in i nästa fas, då äter jag protein & grönsaker varannan dag och bara protein varannan. Sen när man nått målvikten ska man sakta införa alla vanliga livsmedel igen. Och på så sätt även hålla vikten även efter att viktnedgången är över. Har gått bra hittills!

      Radera
  2. Väldigt nyfiken på hur det går! Håller tummar och tår!
    Puss Tsi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen! Det går bra men en ganska tuff omställning, lite yr & matt ibland men annars bra! Mellan måndag & tisdag hade jag gått ner 0,8 kg men det är ju mycket vätska. Kul ändå! På söndag skriver jag in resultatet för hela veckan! Ska bli spännande!

      Radera