Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 30 januari 2013

Lite läskigt

Orkar inte dra hela historien men T har svårt att sova just nu. Vill helst inte vara i sin säng som hon i vanliga fall älskar. Vi tänkte då ge henne lite mer utrymme och tog idag bort en sida på spjälsängen och satte dit en stödbräda. Hon tyckte det var jättekul men ville ändå inte vara i sängen. Tillslut fick R henne att somna (med mig går det absolut inte!) och för en liten stund sedan hörde vi att det lät där uppifrån. Lyssnade i babyvakten men kunde inte höra något så vi trodde det var nån av katterna. Tillslut inser vi att det är lilla tösen som är uppe å vandrar. Hon stod helt förvirrad i hallen utanför sitt rum och sa glatt: Hej mamma! Hej pappa! när vi kom upp för trappan. Lite läskigt ändå, att hon nu kan vandra runt... Ovant om inte annat. Bara att vänja sig, hon lär krypa ur den flera gånger än denna :-)

6 kommentarer:

  1. Ja visst är det spännande när dom plötsligt är uppe och promenerar? ;-) De va ju ganska skönt när man visste var man hade dom :P

    Wilma har ju oxå haft/har denna period med problem att somna/var hon ska sova..
    Ja har ju köpt växa säng men det är ungefär varannan dag som hon vill somna "mammas säng"..
    Hon får de då jag inte tycker de stör så mycket..
    Men klart jag har lite mer utrymme...

    Vår värsta period va ju för ca 1 månad sen när inget funkade..dessutom var det vrålskrik OM hon vaknade på kvällen och gråt.

    Nu när jag skriver detta så vips öppnades sovrumsdörren och vem stod där och skulle "sitta soffan"?? Japp Wilmis ;-)

    Man kan inte annat än älska dom små liven <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite smått obehagligt att de nu vandrar runt, spjälisen var ju bekväm på så sätt annars. Ja T vill sova hos oss också och det får hon. Trångt så in i bänken då vi har 160-säng på en, ibland två, missar som sover där också... Gallskriker är precis det T gör också. En natt skrek hon 3-4 ggr i timmen... My god!! Men man får bara lösa det på bästa sätt. Och hoppas det går över snabbt ;-)
      Haha, lilla Wilma då! Hoppas hon somnade om snabbt! Kram

      Radera
  2. Samma sängkläder som Älwis! Hoppas Thea sover bättre snart /sarah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Barbapappa är så sött :-) Lite bättre är det men det finns mer att önska om man säger så. Hoppas Älwis mår bättre, såg att hon var krasslig. Kram!

      Radera
  3. iiih! Jag hade nog kissat på mig lite av rädsla om jag mötte August i en mörk hall mitt i natten. Hua!
    Men så är jag ju harigast i hela världen också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, det var jätteläskigt! Glad att R var hemma, ikväll är jag själv och lite nervös att hon ger sig ut på promenad igen... :-/ också extremt harig av mig! Kram

      Radera