Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 16 januari 2013

Sjukstuga

Host host host hörs det i babyvakten av och till. Usch va hemskt det är när de små är sjuka. Man önskar man kunde ta deras smärta och onda och ha det själv istället så de slipper. Thea var på förskolan i måndags men fick feber på kvällen så jag var hemma med henne igår. Märktes knappt att hon var sjuk mer än snorigt och lite hosta. Framåt eftermiddagen blir det ju alltid värre och då steg febern lite men absolut inget allvarligt. Idag fick hon ta det lugnt hos farmor (är så glad att de finns och kan hjälpa oss så vi båda kunde jobba idag!). Samma sak där, glad och pigg hela dagen. T.o.m. vägrat sova middag vilket tog ut sin rätt senare på dagen. När vi kom vid 17.30 hade hon precis somnat i soffan och hade över 39 graders feber när hon vaknade. Efter alvedon piggnade hon till men somnade ändå som en sten nu när vi kom hem. Imorgon blir R hemma med henne så tar jag fredag. Har hört att det går halsfluss på förskolan så vi får se om vi behöver ta henne till en läkare imorgon kanske. Men hon har inte klagat på ont i halsen eller så utan är bara hur slemmigt & snorig som helst. Jag hoppas att min fina lilla snäcka vaknar pigg och glad imorgon.

Annars är allt bra, känner mig lite matt av dieten men det är ju inte så konstigt när kroppen inte tycker den får något bränsle... Glömde väga mig i söndags innan jag började men mellan måndag & tisdag hade jag gått ner 0,8 kg så det verkar vara en kickstart :-) Förstår ju att mycket vätska försvinner i början, men ändå kul att se resultat direkt! Har samlat på mig lite mer recept och speciellt förslag på mellanmål, vilket varit svårt. Jag längtar enormt efter grönsaker men de får jag börja äta på måndag, då kommer jag köra varannan dag protein & grönsaker och varannan dag bara protein. 

Thea med världens mest tålmodiga & snälla katt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar