Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 28 januari 2013

Läsa på iPad

Förra veckan läste jag ut En man som heter Ove (ni måste läsa, fantastisk rolig samtidigt som den är riktigt sorglig emellanåt) och bestämde mig för att testa att låna en e-bok till iPaden via biblioteket. Såg att det kommit två nya böcker från en av mina favorit författare, Peter James. Lånade hans femte i serien om kriminalintendent Roy Grace och jäklar va smidigt det är att läsa på paddan. Jag älskar det! Så när denna är utläst ska jag hugga tag i den sjätte boken som också fanns att låna! Så här ser det ut i night-mode som jag oftast läser i, innan jag ska somna.

4 kommentarer:

  1. Åh, har inte fattat att man kan låna på bibblan. Är det krångligt?

    TSI

    SvaraRadera
    Svar
    1. hur smidigt som helst! Och billigt :-)

      Inte alls krångligt. Ladda ner appen Bluefire reader att läsa i, sen måste man ha ett konto hos Adobe (går på 30 sek, bara att fylla i mailadress & lösen typ). Sen kan du logga in med ditt bibliotekskort på e-lib (kommer inte ihåg adressen men bara att googla). Hitta den bok du vill ha, när du lånat den finns den i Bluefire, bara att börja läsa! Första gången du startar Bluefire måste man logga in med Adobe-kontot men det behövs inte sen. Jag är hur nöjd som helst! :-)

      Radera
  2. Tack sweetie! Då ska jag fixa mig ett bibliotekskort! Har köpt ett par böcker på iTunes och älskar det!!

    Tsi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så lite så :-) Ja, gör det! Helt klart värt det! Kram till dig!

      Radera