Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 10 januari 2013

Snart helg...

Helgen står för dörren, inte alls så tokigt! Har varit dödstrött på mornarna denna vecka så sovmorgon känns välkommet! Ska ladda inför nästa vecka då vi ska köra igång med Dukan dieten. Den första intensiva veckan kommer nog bli tuff, tror jag kommer må lite skruttigt efter några dagar så det är väl bra att ladda mentalt lite extra. Hämtade ut boken på biblioteket idag så ska läsa på under helgen. 20 min motion om dagen räcker i denna metod och det är rätt lagom kan jag känna. Imorse hoppade jag över en av mina tre bussar till jobbet och gick en sträcka som ca 15 min. När jag har T på morgonen brukar jag gå till hennes förskola vilket tar 20 min så om bara vädret tillåter hoppas jag att jag ska kunna få in 20 min motion om dagen. Får se hur kroppen reagerar på detta, man får ju testa en period och utvärdera. Jag har de senaste dagar inte mått på topp efter måltider med mycket potatis t.ex. så det kanske jag ska se som ett gott tecken :-)

Ska snart supa i säng, bara ta hand om en tvätt först. Vår lilla Fialotta hade inte sovit på förskolan alls idag vilket gjorde att hon sovit sen 18.30. Hon hade bara sagt till pedagogena att hon inte var trött utan ville läsa bok istället... Hoppas hon sover gott hela natten och vaknar utvilad imorn. Tycker hon är lite för liten för att orka en hel dag på förskola utan tupplur, men vi får väl se hur det går imorn.

2 kommentarer:

  1. Vi här hemma blir lite oroliga övrer att du ska SUPA i säng...

    SvaraRadera