Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 16 april 2012

Ut och cykla

I födelsedagspresent av farmor & farfar fick Thea pengar till en cykelsits. Vi hade önskat det då vi tror det verkligen kan bli användbart i sommar. Tänker mig att R kan ta med henne på en tur när det är fint väder och att vi kan göra mysiga turer på helgerna. Efter att ha forskat runt lite föll valet på en variant som heter OK Baby Bodyguard. Den har fått Bäst i Test av Råd & Rön och ska vara riktigt bra. Enda jag funderar på nu i efterhand är att det inte finns nåt "hål" i sitsen vid huvudet där hennes hjälm kan sticka ut. Hennes lilla huvud kanske kommer nicka som en ledsen ros om bakhuvudet och hjälmen tar i sitsen, om ni förstår min kassa förklaring. Jaja, det återstår att se, sånt brukar ju reda upp sig. Nu är det bara hjälmen kvar, den har vi ännu inte fixat. Sen ska vi ut och cykla! Denna modell kostar just nu 595:- på Jollyroom. Tror det blir kanon. Nu måste bara R fixa pakethållare till sin cykel. Hans första förslag var att han skulle ta MIN pakethållare. Köp din egen, snåljåp säger jag då. Nej, min pakethållare tänker jag behålla för mig själv!

 

2 kommentarer:

  1. Men den fördjupningen som är mellan bältesfästena upptill är väl till för hjälmen? Så tycker jag att de vi kikat på sett ut.

    SvaraRadera
  2. Aha, så kanske det är! Har sett att vissa har hål i sig och har inte tänkt på att det kanske är en fördjupning på.

    SvaraRadera