Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 14 april 2012

Fredag den 13:e

Igår hade jag och Thea en mindre bra dag. Vi hade det fint fram till lunch ungefär. Var ute och gick, bort till återvinningen och slängde skräp, förbi lekparken och kände på sanden (och smakade också, det verkade falla damen i smaken). Fick nästan slita henne från lekparken, den var väldigt populär. Sen kom vi hem och skulle sova eftermiddagslur. Det ville hon inte. Då blev jag lite nedslagen. Hade sett fram emot en varm dusch och en stund i soffan med en tidning och en kopp kaffe. Istället gick vi ner igen och jag försökte få upp barnspärrar på köksskåpen då hon lärt sig att öppna dem och hela tiden öppnar sopskåpet såklart. Det gick åt skogen det med. Sen trodde jag att R skulle komma hem tidigare från jobbet då han åkte tidigt på morgonen, men han hade så mycket att göra så han kom inte ifrån. Jahopp, det blev bara bättre och bättre. Dessutom hade T krånglat med maten större delen av dagen. Man fick trixa vid varje måltid, hon åt inte ens upp yoghurt eller välling som annars alltid går ner. Tillslut var R hemma och strax efter bröt helvetet löst ordentligt. Vi försökte ge T middag. Hon var så trött så hon bara skrek efter mig och det slutade med att jag fick sitta med henne i knät och mata (R fick inte mata). Sen gick R upp med henne och försökte hålla henne vaken en liten stund till och jag grejade med maten. Det gick okej, men mellan varven bröt hon ut i gallskrik. Hon somnade som en sten strax efter sju och sov till 06.20 (vaknade en gång på kvällen men somnade om direkt). Pust, vilken dag. Vi fick en fin kväll i alla fall, med tacos och teve. Somnade rätt tidigt och fick ju sova ostört till 06.20 som sagt. Dessutom fick jag sovmorgon och sov till 08. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar