Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 30 april 2012

Bröllop

Bröllopet i lördags ägde rum i Landvetter Kyrka. En fin kyrka, jag tycker ofta kyrkor är väldigt vackra trots att jag egentligen inte känner mig direkt hemma i dem. Bruden var otroligt vacker, klänningen var verkligen smashing! Och brudgummen väldigt stilig. En vän till dem sjöng två sånger, Älska mig av Ainbusk Singers och För kärlekens skull av Ted Gärdestad. Hon var jätteduktig och man blev lite rörd. Prästen var väldigt bra, rolig och "modern" om man kan säga så. Jag har väl en förlegad syn på präster kanske, men denna var riktigt rolig att lyssna på och hela kyrkan brast ut i skratt flera gånger. 

Festen var på Chalmers Golfklubb där jag aldrig varit tidigare, men det var fint där. Inget speciellt, men en bra festlokal. Maten var riktigt bra, menyn var som följer. Förrätt var pilgrimsmusslor på en örtbädd med någon tomat & balsamicosås (smakade som avancerad ketchup som min bordsherre sa, fast så var det inte riktigt utan det var riktigt gott). Varmrätt var kalvytterfilé med rostad potatis, sparris & broccoli. Även den hade en balsamicosky och jisses vad gott! Antingen var det för att man var utsvulten eller så hade de verkligen lyckats i köket. Köttet var hur gott som helst. Efterrätten var karamelliserad ananas med krokantglass. Ja, även detta var en höjdare. Bröllopstårtan var någon prinsesshistoria med antingen smultron eller jordgubbsfyllning. Kunde inte riktigt komma fram till vilket det var, men återigen var det smaskigt! Sen blev det dans och nattamat var korv med bröd och pucko. Korven var ingen trött wienerkorv utan köttig och kryddig korv! Extra plus i kanten för det! 
Jag har inte frågat brudparet om lov att lägga upp ett kort på dem så ni får hålla till godo med presenten från oss och ett annat par. Vi fixade bara kortet och de andra själva presenten och de ska de verkligen ha cred för, den är riktigt fin! Brudparet önskade sig pengar till sin bröllopsresa (de åker till New York på onsdag) så vi gömde ex antal guldtior i sanden... 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar