Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 25 april 2012

Örter

I söndags fick vi en fin mojäng att odla örter i av grannarna på 39:an som de inte använde och som skulle slängas. Eftersom vi ändå var på Ikea samma dag passade vi på att köpa deras örter i mugg. De hade två varianter med tre örter i varje. En med min favoritkrydda timjan, men tyvärr ingick även min största hatkrydda koriander i den mixen och det fick mig att avstå. Istället blev det citronmeliss, oregano och persilja. När jag skulle plantera dem blev R lite intresserad av den packade jorden som följde med. Man hällde på 200 ml vatten på den kompaktajorden och vips så svällde den till tredubbla storleken. Gissa om min gubbe tyckte det var kul :-) Hur som helst så planterade vi dem, och sedan stoppade jag ner muggarna i den fina krukan vi fått. Dock passade dom inte, så det får se ut så här så länge. Kanske kan plantera om dem sen när de tagit sig och blivit stora så inte muggarna behöver stick upp sådär snyggt. Jaja, det funkar för tillfället i alla fall! 

 

1 kommentar:

  1. Snart kan du anlägga en egen kryddrabatt därute med favoritkryddorna timjan och dragon, iaf mina! Dragon är ju så gott till alla köttfärsrätter, och annat! Lycka till!

    SvaraRadera