Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 26 februari 2013

Tisdag i solen

Åh, ljuvliga tisdag. Promenerade till bussen med ljusblå himmel som kuliss och med P3 Dokumentär i öronen. Dock med gråten i halsen då det handlade om Mordet på Engla Höglund. Bra skildring av detta fruktansvärda brott men fy så jobbigt att lyssna på. Minns det som igår, när man läste all rapportering om hennes försvinnande.

Min eftermiddag med fisen idag och att hämta när solen skiner gjorde både henne och mig på gott humör. Hon ville inte gå in när vi kom hem så vi spenderade en stund vid lekplatsen. Sen löpte kvällen på, dock med lite inslag av panik då jag upptäckte att det fanns en endaste liten napp hemma och den var trasig. Men så skönt att kunna förklara för T att pappa kommer hem med nappar så fort han kan. Fick dra ut på läggningen och så fort hon hörde pappa sätta nyckeln i dörren skrek hon: "Pappa!! Komma med napparna!" Sen kunde nattningen påbörjas, då ville hon sova på min arm sa hon så hon fick ligga i min famn och bli trött. Jag gav henne en eskimåpuss och då tittade hon på mig med trötta ögon, log och sa "Mamma gosa". Dog lite grann av kärleksöversvämning. Nu har jag kokat ägg och fixat grönsaker till morgondagens lunch. Tror jag ska byta några ord med min stora kärlek som jag knappt pratat med idag.

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med de små! Var som när Alma och min sambo hade varit borta en hel dag och jag låg hemma sjuk. När Alma kom innanför dörren så rusade hon fram till mig med overallen fortfarande på och slog armarna om mig och viskade "mamma jag älskar dig" i örat på mig. Jag bröt ihop totalt!

    Du ska inte lyssna på såna hemska dokumentärer!

    LindaB

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, va ljuvligt Linda! Bästa medicinen när man är sjuk!

      Nej, jag skulle inte ha lyssnat på den så här i efterhand. Gud så jobbigt! Kram till dig!

      Radera