Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 18 februari 2013

Mitt allt

Några rader om vad Thea har för sig nu, 22 1/2 månad gammal.
Det har nästan blivit svårare att förstå hennes prat de senaste veckorna. Hon bubblar ur sig så mycket att det går lite för snabbt. Då blir det svårare att hänga med, men ofta luskar vi ut det tillslut. Hon grimaserar mycket, gärna åt farfar. Rynkar ögonbrynen och ser bekymrad ut för att sen spricka upp i ett busigt leende. Äter hyfsat men mest ris, potatis & pasta. Köttfärssås & Fiskbullar är favoriterna utöver. Har fått koppar & muggar från Ikea som hon dukar fram åt oss hela tiden. Häromdagen satte hon nallen på en av sina små stolar, dukade upp & slog sig ner på andra stolen mitt emot för att fika. Om man gör en ledsen min klappar/stryker hon en på ryggen och säger "Ingen fara, gumma" (även till pappa innan hon lärde sig att han var "gubbe"). Blir arg på sina leksaker om det inte går hennes väg. Gapar då oftast (här ett exempel med kritor): "Ajja bajja, kritor! Sluta!". Har lärt sig färgen blå och när man visar något i en annan färg gissar hon alltid på gult först. Sjunger gärna! Oftast "Bä bä" eller "Ekorrn satt i granen" och just nu "Tänk om jag hade en liten liten apa...". (Idag hörde jag lite halvtyst från henne: oompa oompa fallallalaaa).



2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack snälla! Man är så glad i efterhand att man skrivit ner så mycket. Glömmer gör man snabbt så dessa minnesanteckningar är guld värda!

      Radera