Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 23 februari 2013

Besök hos Findus & Molly

Efter att mormor & morfar åkt hem åkte vi iväg för att hälsa på Mindy & Molly. Mindy fyllde år i onsdags men då hade vi ingen möjlighet att fira henne så det blev idag istället. Thea tycker Molly är jätterolig och blev helt till sig då Molly satt i en rolig gunga och gungade när vi kom. T hjälpte till att putta fart och gav henne en liten bok. Thea och hennes farmor brukar ibland prata lite om "flickor & gossar" (typ "mamma är flicka, pappa är gosse"). För att köra på det temat med lite nytt folk så frågade jag: "Vad är pappa?" Varpå hon svarar: "Gosse" (eller om hon svarade "pappa heter Robert", minns inte) sen pekar jag på Mindy och frågar "Vad är Mindy?", svaret blir då "Apa!". Herregud vad vi skrattade!

Molly har i alla fall blivit så stor! 5 månader och sitter hur stadigt som helst själv! En glad, söt tös som älskar sin bitring och flinar mest hela tiden (förutom när hon tittade storögt på mina bröst och jag förklarade att jag inte hade nån mat till henne i dem, då började hon storgråta!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar