Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 9 februari 2013

En förklaring?

Har ju nämnt att T sover oroligt just nu, och det går verkligen upp och ner. Ibland sover hon natten igenom med bara nåt kort uppvak som hon snabbt somnar om ifrån. Sen ibland är det som inatt... Vaknar, skriker, vänder och vrider på sig, suckar, stånkar, gnyr... Jobbigt för oss alla, men speciellt för henne då man märker på morgonen att hon definitivt inte är utvilad. Har funderat så över vad det kan vara som stör och vad jag kan göra för att hjälpa henne komma till ro men ingenting har fungerat. Även hennes humör har varit lite annorlunda. Hon gråter lättare och gnäller mer än vanligt. Häromdagen på jobbet nämnde jag att T hade lite feber i tisdagskväll som sedan bara förvann. Då frågade min kollega om det kanske var tänder? Jag slog bort den idéen, hon har ju hela munnen full i tänder så det kändes inte aktuellt. Imorse diskuterade vi hur enormt mycket Thea dreglat de senaste dagarna (vilket hon inte gjort på jag vet inte hur länge) och då kom jag på att min kollega frågat om tänderna. Googlade och jo, mycket riktigt kommer två av kindtänderna ofta när barnet är mellan 20-30 månader. R kände något vasst under tandköttet så det är nog inte långt kvar innan den ena bryter igenom. T har alltid påverkats mycket när tänderna kommer. Speciellt kindtänderna har varit riktigt tuffa. När hon fick tänder sist blev allt uppåt väggarna. Sömnen, humöret, allt. Dreglet borde ju ha varit hint nog att fundera över tänderna men jag har sett att hon har några förkylningsblåsor på tungan så jag trodde det var dem som orsakade den ökade salivmängden.. Men så var nog fallet inte. Ja, tänk att tänder kan vara ett sånt gissel. Hoppas hon inte har alltför ont och att hon får sova inatt, det behövs!


2 kommentarer:

  1. Jäkla tänder altså! Ställer alltid till det! Hoppas hon har mindre ont snart & kan sova <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen! Det slutar liksom inte. Det har varit lite bättre i några nätterna nu, får hoppas det vänder nu! Kram

      Radera