Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 23 februari 2013

Skärpning

Nej, nu får det vara nog!! Förra helgen var ett enda stort frosseri med utemiddag & godis på bion. Och igår blev det tacos till middag & semla till kaffet. Idag åker mina föräldrar hem (himla trist men de har biljetter till Björn Gustafsson & Henrik Schyfferts stand up på Conventum i Örebro i eftermiddag) och nu är det verkligen dags att ta tag i eländet. Ut å promenera är något jag ska göra idag, härligt att vädret är så fint! Då har man inga ursäkter ;-)

Jag har "avvikit" från Dukan då jag kände att det krävde mer planering än jag har tid med. Störst problem var mellanmålen. Jag är med i en fantastisk grupp på Facebook där underbara människor delar med sig av superbra recept. Dukanskt knäckebröd, bröd, muffins m.m. Som är ett perfekt mellanmål. Bara det att den tid jag har att lägga på att fixa med bröd och sånt känner jag att jag hellre lägger på Thea. Jag träffar henne så lite som det är redan. Men jag kör fortfarande så lite kolhydrater som möjligt. Äter dock knäckebröd till frukost för det underlättar så mycket för mig att göra det. En frukt då och då (dock ej mer än 3 st/veckan) och grönsaker äter jag lite varje dag men inga mängder. Ska testa det ett tag och om jag fortfarande går ner fortsätter jag så. Annars går jag tillbaka till strikt Dukan igen. Eftersom vi har provluncher på mitt jobb rätt ofta hände det flera gånger under Dukan att jag gick hungrig för att jag bara kunde äta kanske en grej av det som bjöds. Känns dessutom extremt otacksamt mot de som ansträngt sig och lagat fin lunch att man inte äter av det (dock tar jag aldrig av ris, pasta eller potatis). Ja, vi får väl se hur det går. Håll tummarna för mig! (När morgnarna ser ut så här är det definitivt inte jobbigt att börja med en promenad)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar