Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 9 februari 2013

Alfons & kalkon

Hej lördag! Du är efterlängtad! Idag klev jag upp med Thea strax efter 07. Trött som jag vet inte vad efter en natt av strulig och hackig sömn. Hon vaknar och gråter mycket om kvällar & nätter just nu och imorse fick jag lite klarhet i varför. Återkommer till det i senare inlägg. 

När hennes pappa masat sig upp från sin sovmorgon bestämde vi oss för att åka till Alfons Åbergs Kulturhus. Har hört att det ska vara bra men tyckt att det är för mycket pengar (125:-/vuxen, barn under 2 år gratis). Nu var det länge sedan vi gjorde något skojigt ihop pga senaste tidens sjukdom så tyckte det kunde vara värt det. Och visst var det bra. Stort med mycket olika saker för barnen att göra. Roliga rutschkanor, klätterställningar (som T ännu är lite för liten för), små roliga krypin, Alfons kök & vardagsrum med massor av leksaker och ett kök att pyssla i. På andra våningen var det lite mer för mindre barn. Mängder av böcker och leksaker, hinderbana, pussel m.m. Thea tyckte det var väldigt roligt och somnade som en sten i bilen på väg hem. Som betyg får det klart godkänt, men det ÄR för dyrt. Vill båda föräldrarna följa med blir det 250:- bara för oss, sen kostar det 75:- för barn över 2 vilket T blir ganska så snart. Varför inte göra som på leklanden, att ta betalt för barnen men föräldrar går in gratis? Vi hade i alla fall hela övervåningen för oss själva en stund då det var teater på nedervåningen som vi inte orkade knö oss in på så vi stannade kvar och lekte lite grann innan vi smet ut innan teatern hann sluta och kaoset uppstå. Mycket nöjd med det! Någon mer som varit på Alfons huset? Vad tyckte ni?

På eftermiddagen var vi bjudna på kalkonmiddag hos Rs föräldrar. Hans bror med fru var också där och dem träffar vi inte så ofta så det var väldigt trevligt! Det är kinesiskt nyår idag och nu går vi tydligen in i Ormens år. Gott nytt år allihopa! 





3 kommentarer:

  1. Tänk va olika man tycker.. Jag och min syster va där med våra små för ett tag sen och tyckte de var världens flopp. För litet, dåligt utbud med mat. Ostrukturerat och dåligt barnskyffat(inga petsäkra uttag bl.a) och alldeles för dyrt. Haha Wilma tyckte det var roligare att titta på änderna på utsidan ;-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja smaken är ju som baken :-) Men som jag skrev så håller jag med om att det var alldeles för dyrt. Maten funderade jag inte så mycket över då jag dietar men det fanns pannkakor till T och det var huvudsaken :-) Vi gillade övervåningen bäst får jag säga, T hade roligast där. Det fanns nån hinderbana där man skulle klättra och krypa, den älskade hon! Men va konstigt att de inte säkrat uttag m.m? Låter väldigt skumt! Inget utflyktsmål att åka till varje helg men jag kommer nog åka dit igen om nåt år eller så!

      Radera