Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 21 juli 2011

Sparitual på St Jörgen

Åh, vilken fantastisk dag jag och Carro haft idag! I present av henne, Jukkis och Robert fick jag ju en sparitual på St Jörgen Park Resort. Vi åkte tidigt, vid 09 imorse. Väl där fick man välja på 3 olika ritualer. En lugnande, en renande och en uppiggande variant fanns det att välja på. Vi valde den lugnande och då får man en liten korg med schampo, balsam, duschcreme, bodyscrub, peeling för ansiktet, ansiktsmask och fotsalt. Vi skulle börja med att duscha och skrubba oss med bodyscrubben. Huden blev hur mjuk som helst av den så det var en riktigt bra start. Sedan gick vi ut till en stor bassäng där det bubblade och fanns vattenfall. Efter det gick vi vidare till nästa anhalt som var ångbastun. Därinne använde man peelingen och det var riktigt gött att sitta i ångan som doftade svagt av eucalyptus. Efter det duschade vi av oss peelingen och kroppen och satte fötterna i fotbad. Satt en lång stund, lät fötterna njuta och pratade lite tyst med varandra. Nästa anhalt blev tehuset där man drack te och åt en frukt. Satt bekvämt i goa soffor och drack ett väldigt speciellt te. Sedan var det dags för ett besök i Kristall & Aroma bastun, vilket var ungefär som en vanlig bastu tyckte jag. Kanske inte riktigt lika varm. Vidare vilade vi oss lite i eldrummet, där det fanns bekväma stolar och en fin eldstad mitt i rummet. Läste en tidning och bara njöt av tystnaden. Sedan väntade varma källan, en grund bassäng med varmt vatten. Vi la oss i varsitt hörn med armarna på kanten och bara flöt en lång stund, där hade jag nog kunnat somna :-) Allt avslutades i en slags bastu som inte var så varm i luften utan istället var stenbänken man satt på varm i sig och det gjorde underverk för min rygg, som jag har ont i. Därinne använde man ansiktsmasken och nu är hela jag lika len som Thea i huden. Innan vi duschade och bytte om åt vi lunch på caféet och när vi var färdiga på spat åkte vi och tog en stor glass på Triumph. Perfekt dag att åka dit, det var inte alls mycket folk. Det började komma lite folk runt lunch när vi i princip var klara. Ljuvlig, ljuvlig dag! Måste göras om! Tack fina vänner för denna underbara present!

Produkterna fick man behålla! Önskade att man fick badrocken också :-)

1 kommentar:

  1. Tack själv för att jag fick vara med och njuta jag med! :)

    Kram på dej!

    SvaraRadera