Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 10 juli 2011

Drömmen om ett hus

Sitter och drömmer mig bort på Hemnet. Längtan efter ett hus, en liten gräsplätt som blir vår egen, helt enkelt större domäner har väl aldrig varit så stort som nu. Vill helst inte ha något som är alltför stort. Ca 100-110 kvadrat är absolut tillräckligt. Drömmer om ett stort sovrum till mig och Robert, ett fint kök (en köksö hade varit fantastiskt) med bra arbetsytor, ett fint rum till skruttan, ett gästrum med plats för två när man får gäster och sedan kanske även ett datarum så det finns ett rum till om det blir så att Thea får ett syskon om några år. Och så en liten uteplats med lite trädgård. Behöver inte vara nåt storslaget heller, bara man får plats med bord, några stolar och en grill :-) Och så lite rabatter så jag kan plantera lite blommor och en buske eller två (åh, va ljuvligt med jasmine!). I det området vi bor nu, där jag helst vill bo kvar, ligger det två objekt ute just nu. En bostadsrätt som är jättefin, men tyvärr i 3 våningar och det rimmar inte riktigt rätt när man har en liten. Annars är just den superfin och när jag såg den första gången ville jag flytta in direkt... Det andra är en 4-miljoners villa som på utsidan ser jättefin ut. Men inuti är det så mycket trä överallt så man blir helt vimmelkantig. Trätak, golv, väggar, allt. Alldeles för mörkt, plus att vi aldrig skulle ha råd med ett hus för 4 mille. För att lindra abstinensen ska jag nog inreda lite i snäckans blivande rum. Det kommer gå i lila och bli väldigt fint tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar