Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 6 juli 2011

Min dotter är ett geni

Sitter förundrat och kollar på min man och min dotter. På Ullared köpte jag en leksak. Ett hjul att snurra på som står på en platta. Hjulet är färgglatt och har små kulor i sig som låter när man snurrar. Thea gillade den väldigt mycket och tittar storögt när man snurrar på hjulet. Igår ställde jag hjulet så hon kunde nå den själv och jag såg klart och tydligt att hon försökte göra samma rörelse med armen som vi gjorde när vi snurrade hjulet åt henne. Och nyss fick hon riktigt bra ordning på det. Hon sätter sin lilla hand på sidan av hjulet och tar i med hela kroppen för att få handen att snurra hjulet. Och hon lyckas flera gånger. Leksaken var för barn över 6 månader så jag kan inte göra annat än att konstatera att hon är ett geni. 

3 kommentarer:

  1. Klart att hon är ett geni, med sådant påbrå från båda håll!

    SvaraRadera
  2. Duktig tjej :-)
    Oskar fick oxå en massa leksaker i juklapp (2 månader gammal) som var för 6 månaders men de var roliga låååångt innan

    SvaraRadera
  3. Kan inte göra något annat än att hålla med mormor Ritva :)

    SvaraRadera