Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 10 juli 2011

Inför

Kvällen innan man ska åka någonstans får jag alltid samma känsla. Lite spänd, lite förväntansfull, lite stressad (på ett bra sätt). Att packa i ordning allt dagen innan är min melodi. Gillar inte att springa runt på morgonen samma dag man ska åka och packa (om man inte ska åka på kvällen, då är det okej). Idag har jag packat ner det jag kan inför resan till Mellbystrand imorgon men det var inte så mycket jag kunde lägga ner då det mesta som ska packas är i sovrummet där lilla snäckan ligger och sover. För att få lite ro i sinnet skriver jag då listor över vad som måste läggas ner samma morgon. Det är inte alltid jag ens läser och bockar av listorna när jag väl packar ner grejerna men just nu ger det som sagt lite sinnesfrid. 

Thea provsover i sin resesäng inatt. I och med denna resa insåg jag vikten av att hon kan sova i sin egen säng. I stugan de hyrt finns det bara våningssängar. Det hade blivit riktigt jobbigt om jag skulle ha henne bredvid mig i en våningssäng som max är 80 cm bred. Tydligen fanns det en bäddsoffa också, så i värsta fall hade man väl fått ta den. Hoppas det funkar med resesängen, än så länge har hon inte riktigt kommit till ro i den tyvärr... Dessa sovrutiner som infunnit sig är nog det bästa som hänt vår lilla tös. Man märker tydligt att hon gillar att sova själv med plats att röra sig på. Hon sover mycket mer sen vi introducerade hennes egna säng och det verkar som det blir en goare sömn för henne. Jag älskar ju att ligga nära henne och flyttar över henne till vår säng varje morgon så hon får sova morgontimmarna mellan oss. En eftermiddag när jag ville ha en mysig sovstund med henne var det omöjligt att få henne att somna. Tillslut la jag tillbaka henne i sin egna säng och då somnade hon direkt. Det är hennes egna och det märks tydligt att hon vet om det själv också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar