Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 14 juli 2011

Torsdag

Idag har det varit blandad kompott här hemma. Skön sovmorgon, då vi igår hade en så trött tös att hon panikskrek i nästan en timme innan hon somnade helt utpumpad. Vaknade som hastigast och åt vid 01 sedan sov hon till 09 utan att vakna. Snacka om trött efter semestern. Vi tog det lugnt på morgonen och strax efter 13 åkte vi till Östra för att kolla Theas ögon på deras ögonmottagning. Barnläkaren kunde ju inte se hennes ögonbotten då hon har så mörka ögon, därav remissen till Östra. Väl där fick hon ögondroppar för att vidga pupillen. Efter att hon fått dropparna var man tvungen att vänta 30 minuter. Då kollade läkaren och kunde se ögonbotten i ena ögat, inte det andra då den pupillen inte vidgat sig så mycket. Mer droppar, vänta 20 min till och sedan fick han kolla igen. Då såg han den även på det ögat. Jättebra att de är noggranna, besöket tog nästan 2 timmar... Vår tösabit var verkligen hur duktig som helst. Satt i knät och såg sig omkring när vi väntade, var extremt tålmodig när läkaren skulle kolla ögonen och hade bara världens största tålamod. Sjukt stolt över henne måste jag säga!

Imorgon ska vi till Ikea och inhandla lite diversegrejer. Vill plocka ner skrivbordet vi har i datarummet (som egentligen är Theas rum) och börja fixa fint därinne för henne! Tänkte också baka lite imorgon. Har i några veckor varit sugen på att baka småkakor så det blir nog hallongrottor, dumlekakor (precis som hallongrottor fast istället för hallonsylt trycker man ner en dumle i degen), chokladsnittar och drömmar. Är även sjukt sugen på att testa att baka focaccia. Fick en hembakt focaccia hos Roberts syster för några månader sen som var så god och det vore kul om man kunde fixa nåt lika gott själv! Tror och hoppas att morgondagen blir bra, men jag kan inte tänka mig annat eftersom jag ska spendera den med min älskade familj! 

2 kommentarer:

  1. Åh, vad skönt att de fått titta på ögonen nu och att det såg bra ut! Duktigast i världen är hon lilla Thea!

    Tänkte på det igår.. Tror faktiskt att jag börjar bli kär i er lilla dotter! Finaste lilla Thea! :)

    Vad smart att lägga dumle i kakorna. Det skall jag nog oxå testa nästa gång!

    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är svårt att inte bli kär i henne :-) Väntar med spänning på ert lilla knyte så vi alla kan bli förälskade i h*n med.

    Ja, mamma har gjort dom kakorna nångång och de är riktigt smarriga! Vi tog dumle med olika smaker en gång och satt och försökte gissa vilken smak man fått i kakan. Men det var typ omöjligt, det blev liksom ingen direkt skillnad :-) Kramar!

    SvaraRadera