Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 28 april 2011

Kovändning?

Funderar på om min älskade dotter gjort en kovändning när det gäller barnvagnen. Hon har älskat den än så länge och om hon inte somnar i den så ligger hon mest och kikar utan att säga ett ljud när hon är i den. Men så i tisdags när jag skulle gå till BVC gick allt bra fram tills det var ca 5-10 min kvar tills vi var framme. Då började hon gallskrika i vagnen och inget hjälpte. Jag skyndade mig till BVC för att hinna amma henne innan vår tid, men det ville hon inte. Hon blev tyst när jag tog upp henne och hängde henne på axeln. På väg hem var det samma visa, hon började skrika så fort vi kom ut från BVC och slutade inte förrän jag tog henne på axeln och puttade vagnen framför mig. Vi gick så en stund tills hon lugnat sig och då fick jag lägga ner henne och kunde gå resten av vägen. Igår var jag så sugen på att komma ut så när hon blev lite grinig här hemma tog jag henne i vagnen och drog iväg. Men det blev bara värre när vi kom ut så tillslut gav jag upp och gick hem med henne igen. Antingen är det vagnen eller så är det mössan. Hon hatar när man tar på henne mössa, så det är svårt att säga vilket det är som orsakar gallskriken. Vi ska nog göra ett nytt försök att promenera idag, kommer ju dö om jag inte får komma ut och gå med henne... Håll tummarna att det inte är vagnen hon börjat hata...

4 kommentarer:

  1. Hon är inte för varm då? Oskar skrek som en stucken gris när han blev för varm och det är väldigt lätt att klä dom för varmt

    SvaraRadera
  2. Jobbigt! Bärselen kan komma till pass, så får hon både närhet och svalka!Men skona din rygg och dina höfter, inte för långa promenader med sele! Tusen kramar!

    SvaraRadera
  3. Antagligen har hon varit lite för varm. Idag gick promenaden finfint. Hon gnydde lite efter en stund och då tog jag bort filten, då blev hon lugn. Så antagligen för varm. Det är verkligen svårt att veta hur man ska klä dem nu.

    SvaraRadera
  4. Härligt!
    Håller med om att det är ursvårt att veta hur man ska göra.

    Jag är helt kär i gallerfiltar nu, både svalkar och värmer (coop har för typ 70kr)

    SvaraRadera