Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 1 maj 2015

Fredag? Lördag?

Vad dagvill man blir med en ledig fredag helt plötsligt. Har gått runt hela dagen och trott att det är lördag. Idag började vi med ett kalas, Thea kände inte så många där vilket blev ganska tydligt då hon inte riktigt "kom igång" men det blev lite bättre mot slutet. Inte lätt sånt där, speciellt inte när man är 4 år. R har varit iväg hela dagen medan hans svåger jobbat på med vårt kök. Stött på ett å annat problem längs vägen tyvärr men ändå kommit en bra bit! Jag är så tacksam att han valde att komma hit trots att R inte kunde vara med. Jag & T åkte till hennes farmor & farfar för att inte vara ivägen. Jag tog med lite övernattningsgrejer ifall hon skulle vilja sova där då jag har lite svårt att lägga henne nu när magen är så stor. Frågade när vi kom fram och det ville hon gärna. Jag stannade några timmar och efter middagen sa vi hejdå & jag åkte hem. Hon blev lite ledsen först och ville följa med hem men ändrade sig sen och stannade kvar. Jag åkte hem och tog det lugnt. Hade precis vinkat av vår flitige köksrenoverare när farmor ringer. Får en ledsen Thea i luren som vill åka hem. Och det får man ju respektera så jag åkte och hämtade tösen. Första gången hemlängtan slagit till men troligtvis långt ifrån sista. Idag var hon nog inte riktigt "beredd" eftersom vi inte pratat om det innan vi kom dit. Plus att hon är inne i nån trotsig fas där hon inte lyssnar och gärna sätter sig på tvären om allt, vilket lett till många bråk mellan henne & mig. Skönt med en paus tyckte jag, men för henne är det nog mycket som pågår i huvudet. Jaja, bättre lycka nästa gång! 

Bild från gårdagens majbrasa. Skönt att våren är här, och maj känns bra! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar