Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 23 maj 2015

Ännu en fas...

Mitt barn. Mitt älskade, snälla, rara, goa barn är försvunnet. Det som återstår är en trotsig, uppkäftig, tvärtemot-görande skitunge. Mitt tålamod alltså. Det är pressat till bristningsgränsen ungefär hela tiden. Vab mån, tors & fre gör ju sitt till också. Igår eftermiddag var jag så trött på detta så jag insåg att jag behövde hjälp idag om jag skulle orka med. R skulle greja med köket hela dagen så jag smsade svägerskan (vars man hjälper oss med köket) och frågade om hon möjligtvis kunde tänka sig att följa med för att hänga lite med mig & T. Det gjorde hon gärna och hon & T åkte iväg en sväng själva så jag kunde lägga mig på soffan en stund och vila. Helt ovärdeligt! Så underbart! Jag är ibland dålig på att be om hjälp men de flesta i min närhet vill faktiskt hjälpa på de sätt de kan och T var lyrisk över tid med sin faster. Hon kramades och kramades och kramades. Härligt att se! 

Köket börjar ta form på riktigt och blir så jäkla bra!! Vi är mer än nöjda och det kommer bli 100000 gånger bättre än vi vågat drömma om! Nu är det bara kakel & fläkt kvar. Och så lite finlir. Hittade exakt det kaklet jag ville ha också, helt perfekt! Imorgon blir det paus i köksgrejandet och istället lite fokus på bebisarna. Skötbord och annat grejs! Ska bli kul! (Och skönt att få lite koll, har lite panik att de ska göra entré innan vi har ordning på torpet...) 

Jag idag när Thea var iväg (ej i solstol, hade aldrig kommit upp): 


3 kommentarer:

  1. Har en bärsele (babybjörn) till övers ifall ni vill ha? Ligger och tar plats mest så kan skicka över lr lämna till päronen om du vill?!

    SvaraRadera
  2. Åh va snällt av dig att tänka på oss! Vi har Theas BabyBjörn-sele kvar men frågan är om det inte är bra att ha två eftersom det är två barn ;-) Ska prata ihop mig med R så hör jag av mig! Gulle >3 Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja hör av dig om ni vill ha den, ligger som sagt bara å skräpar ;) vet inte hur ni känner för färger å sånt, men den är väldigt rosa, kanske kan vara bra att meddela :)

    SvaraRadera