Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 17 maj 2015

Det är kul nästan jämt...

Söndag och slut på denna långhelgen. Den har varit ljuv på många sätt. Skönt att få tid med familjen, skönt att jag & R fick fredagen för oss själva, skönt att vi för första gången på evigheter såg en film igår. Idag ville vi hitta på något hela familjen och eftersom jag är rätt begränsad i vad jag orkar göra så föll valet på bio. Thea var lite skum på förmiddagen. Först helt speedad, snackade nonstop i flera timmar för att sen säcka ihop i soffan. Men hon piggnade till och vi åkte på bion. På väg hem somnade hon i bilen och var sen däckad i soffan resten av eftermiddagen. Kändes varm men enligt termometern var det inte tal om feber. Vid 17-tiden somnade hon igen och sov över 2 timmar. Vaknade och hade feber. Men efter typ en klunk saft var hon igång igen. Helt tokpigg och full med energi. Passande vid den tiden på dygnet ;-) Det går vattkoppor på föris och jag har hittat 3 misstänkta prickar, men ändå svårt då jag inte vet exakt hur vattkoppor "ska" se ut. Grannpojken som hon leker med jämt (går på samma avdelning) har haft precis samma sjukdomsförlopp. Feber, sen pigg, 3 prickar. Jättemysko. Vi får se hur det artar sig detta... Inget jobb eller föris imorgon i alla fall. 

När hon låg och glodde på barnprogram fick vi i alla fall gjort lite nytta. Nya jordgubbsplantor är nu i marken, hoppas på bättre lycka med dessa. Vad har mi hittat på denna helg? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar