Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 16 maj 2015

En dag för trädgårdsarbete kanske?

Idag skiner inte solen tyvärr, som vi annars varit bortskämda med denna långhelg. Men det ser inte ut att regna så frågan är om man inte ska ge sig på lite trädgårdsarbete. Jag tänkte byta ut mina jordgubbsplantor i år, de jag har är så tråkiga. Små gubbar & de kommer så himla sent, så jag ska testa en ny sort. Eller nu ska jag rätta mig själv. Jag ska inte byta ut dem, utan jag måste be min man göra det. Men åka och handla dem ska jag nog orka. Sugen på att dra på stora lasset och köpa en himla massa sommarblommor men det får nog vänta. Så får vi se om det ens hinns med alls, eller om jag får be mamma & pappa om hjälp?! ;-) 

Igår var ju som jag skrev kissen hos doktorn och det visade sig att han har ett dåligt knä och även höfterna är på väg att ge sig. Han har ju extremt tjock och veterinären kunde inte heller riktigt svara på varför han är det. Han har aldrig ätit något annat än torrfoder, inte ens räkor säger han ja till. Men troligtvis rör han sig för lite, tycker dock inte han rör sig så väldigt mycket mindre än sin bror som är en smäcker & trind katt... Hur som helst. Han har ont och tyvärr kan man inte ge kortison till en tjock katt pga risk för diabetes. Nu ska han få smärtstillande i någon vecka men det kan han inte heller gå på i all evighet, så vi skulle återkomma till veterinären om 1-2 veckor så får vi se vad som händer då... De har även tagit lite prover, de som blev klara direkt visade ingenting men nåt test skulle dröja en vecka eller så. Ja, vi får se helt enkelt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar