Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 5 februari 2014

Trött trött trött

Jag har verkligen inte vaknat idag. Trodde det var ett skämt när klockan ringde imorse men hoppades att en god kopp kaffe till frukosten på jobbet skulle göra susen. Icke. Tröttheten höll sig kvar och efter lunch (OMG vilken lunch, återkommer till det) nådde den nivåer jag inte trodde var möjliga. Så min förhoppning är att komma i säng i tid och vara laddad inför imorgon, då jag både lämnar & hämtar T. R blev blixtkallad till möte i Karlstad och ska åka tur&retur dit. Gillar ej att han ska köra så många mil på en dag, men jag tror han har en kollega med sig, i alla fall på väg dit. 

Åter till lunchen. När våra leverantörer vill visa nya produkter eller ge oss en påminnelse om vad de har i sortimentet bjuder de då & då på lunch. Idag var det ett företag med blandad portfölj och en av killarna har tidigare jobbat hos oss, en riktigt go kille! De hade i alla fall gjort torskrygg, ugnsstekt potatis, skirat smör & riven pepparrot. Alltså. Jag åt så mycket så magen stod i fyra hörn. Jisses! I dessa stunder önskar jag att jag kunde lyckas så bra med fisk, och att R åt mer av det. Men nu har jag i alla fall fått honom att acceptera lax, och till min stora lycka älskar Thea lax. När jag på väg hem från förskolan igår berättade att vi skulle äta lax blev hon eld & lågor: 
- Menar du det mamma? Ska vi äta lax idag? Åååh, tack mamma, tack! 
Sen åt hon nästan en hel filé själv. Med turkisk yoghurt. Det finns nog inget hon gillar mer än turkisk yoghurt. Jo, kanske fetaost, hon äter en hel skål själv. 


2 kommentarer:

  1. Vilken LYX att hon älskar Lax! Hurra! Min stora dröm ;)
    Måste fö. köpa någon slags vit fisk snart får jag är SÅ sugen på typ torskgratäng eller något. Mhmmm! Hoppas du känner dig lite mer utvilad nu. Snart helg! <3

    SvaraRadera
  2. Ja jag är så glad för det! Får hoppas det håller i sig :-) Åh va gott med fiskgratäng! Det är ju bara SÅ gott! Kramar <3

    SvaraRadera