Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 13 februari 2014

Torsdag...snart helg!

Denna helg är minst lika efterlängtad som förra, jag förstår inte att jag är så himla trött hela tiden. Jag känner mig nöjd då jag varit iväg och storhandlat ikväll. Så skönt när kylen är full och alla maträtter för nästa vecka är spikade (det blir bl.a. köttbullar, ugnsbakad falukorv & chili con carne). Tacosen får vi skjuta på till lördag då det ju dök upp match för R imorn. 

Jag har ju sen några veckor tillbaka börjat köra Viktklubb igen och det har väl gått upp och ner. Oftast sköter jag det prickfritt men så får jag dippar ibland som gjort att jag inte gått ner i den takt jag hoppades på från början. Inget konstigt i det såklart, men jag blir såklart besviken på mig själv. Det är inte värt det! Helgerna är värst och då är jag ofta sugen. Har gjort misstaget att inte leta alternativ utan bara hoppats att jag ska klara mig utan något gott i kvällssoffan och misslyckats några gånger. Så denna helg ska jag testa att göra egen yoghurtglass. Har skivat och fryst in några prickiga bananer som man kan mixa med yoghurt & t.ex. hallon och få något ganska smarrigt tror jag! Ska dock tillägga att jag ändå gått ner 4 kg och är såklart jättenöjd över det! Men jag blir motiverad av att jag egentligen kunnat gå ner 6 kg vid det här laget och det är ju bra det! Om ni har några bra tips på nyttigare "fredagsmys" får ni gärna lämna en kommentar! 


4 kommentarer:

  1. Åh kära vännen ha inte för hårda krav på dig själv <3 Du är en heltidsjobbande småbarnsmamma. Jag förstår att du vill nå ditt mål men var snäll mot dig själv hjärtat. Nyttiga snacks är ju supersmart dock! Jag älskar bananglass med hallon. Mums!! Testa att göra mina "frukostkakor" som är supernyttiga & proppade med protein. Känns som man fikar fast man äter frukost/mellis. KRAM & Happy Valentines!

    SvaraRadera
  2. Tack för dina snälla ord! Och du har helt rätt, ställer nog ofta lite för hårda krav och ser inte riktigt vilket resultat jag redan uppnått utan fokuserar ofta på vad jag inte klarat av. Dumt, definitivt! Åh, det låter väldigt intressant! Ska genast leta upp receptet på din blogg! Tack för tipset, vännen! Kram <3 <3 <3

    SvaraRadera
  3. Stek äppelklyftor kryddade med kanel, liten klick glass till. Ses snart kram L8

    SvaraRadera
  4. Det låter supergott! Ska absolut testa detta! Vi ser alla fram emot att träffa dig nästa vecka! Kram!

    SvaraRadera