Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 28 februari 2014

Popquiz, hotshot!

Så var det fredag igen. Veckan har gått rekordfort och jag glömde för en stund av att det var fredag imorse, haha! Blir lika förvånad varje fredag hur snabbt Thea kan stöka ner hela nedervåningen om man bara ger henne chansen. Det var picknick i vardagsrummet, ett hus i badrummet och sedan började hon måla med sina pennor mitt i allt detta. Jag försöker verkligen få in det här med att städa efter sig. Ibland funkar det och ibland inte. Men det gäller att bara fortsätta. Idag plockade jag undan mer än jag borde gjort men ibland orkar man inte ta fajten och tyvärr sätter hon sig ofta på tvären när det gäller att plocka undan. 
Efter en god tacomiddag myste vi en stund i soffan framför Alfons innan R nattade henne. Hon hade inte sovit på förskolan idag och var riktigt slut. Jag fick kämpa mig till att ta fram dammsugaren men när jag väl var igång körde jag på så det slutade med att jag moppade nedervåningen också, ovanlig syssla för en fredagkväll :-) Ska eventuellt köpa en ny mopp genom jobbet, där vattnet finns i skaftet och ett litet spraymunstycke längst ner så man kan spraya ut lite medel snabbt om man stöter på en fläck. Nu småtittar jag på Speed, jag tror faktiskt det är den filmen jag sett flest gånger någonsin. Älskar den!! Popquiz, hotshot! Bra skit! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar