Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 4 februari 2014

Datenight!

I helgen har jag & R pratat mycket om att vardagen ibland tar överhanden och att man fastnar i samma hjulspår. Visst behövs rutiner, speciellt när båda jobbar. Men på nåt sätt måste man ju kunna liva upp vardagen lite och detta satt jag och funderade på igår kväll. Kom då på att varför inte ta en kväll i veckan som blir "vår kväll". Man turas helt enkelt om att hitta på något vi ska göra tillsammans denna kvällen. Nu kan vi ju inte gå ut & käka eller gå på bio utan det får ju vara något i hemmets lugna vrå. Typ spela kort, baka något, pyssla m.m. R nappade på min idé och tisdagar var den dag som passade bäst så ikväll är det premiär. R fick börja och jag har just fått veta att vi ska baka sockerkaka. Kul att han ville baka, något som han aldrig gör annars :-) 

Just nu badar han dock med snäckan. Från att ha varit otroligt mammig har det vänt idag och jag får inte ens vara i närheten av badrummet. Men soffan är rätt skön så det är helt okej! 


4 kommentarer:

  1. Gud vilken bra idé! Hoppas det blir en ny rutin.. ;-)

    Puss TSI

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tyckte också det var en kul idé! Vi hade mycket trevligt igår när vi bakade en banankaka :-) Jag hoppas det blir rutin, jag har redan bestämt vad vi ska göra nästa vecka, haha! Kraaaaam!

    SvaraRadera
  3. Men vad roligt!! Hurra för er! Toppeninitiativ! <3

    SvaraRadera
  4. Ja, det var mysigt! Och kul att både få överraska den andre med vad man planerat, och bli överraskad själv :-) Kram!

    SvaraRadera