Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 23 februari 2014

All good things...

most come to an end, så också denna helgen tyvärr. Men vi har haft det förjäkla fint får jag säga! I fredags käkade vi thaimat (älskar pad thai) & slötittade på teven. Alla var trötta efter veckan men vi hade en väldigt mysig kväll! Igår stack vi en snabbis till stan då mamma alltid vill besöka Yves Rocher-butiken i Nordstan. Hon beställer av dem på nätet men smidigare att besöka butiken såklart, och jag passade på att sticka in på POP för ett snabbt köp (nåt så roligt som regnvantar och jag är så glad att jag kom ihåg min rabattkupong, haha!). Sen drog vi vidare till Naturhistoriska museet i Slottsskogen. Caféet som finns där har varit mina kunder sen jag började på mitt jobb och båda mina kontaktpersoner jobbade igår. En av dem har jag träffat några gånger innan, men alltid lika kul att träffas på riktigt. Man blir ju kompisar, trots att man aldrig ses. Men det är ju kanske inte så konstigt när man pratat i telefon minst 2ggr/veckan i över 6 års tid. Vi käkade deras sopplunch, kan verkligen rekommenderas! Vi köpte med oss semlor hem (Från Dahls, fantastiskt goda!) och hade eftermiddagsfikat hemma. 

Nu är det söndags och tomt i huset. Känns vemodigt, men jag försöker hålla humöret uppe. Thea & jag körde mina föräldrar till stationen vid lunch och nu har även R dragit iväg på innebandy. Vi ska väl bada och förhoppningsvis göra tidig kväll. Thea verkar trött efter all uppmärksamhet från mormor & morfar. Hon har redan sagt flera gånger att hon saknar dem och hon var märkbart låg när vi kom hem förut. Får lite ont i hjärtat av det... Men nu laddar vi inför måndag! Tack, världens bästa föräldrar för en fin helg! Ni är guld värda! 


3 kommentarer:

  1. Härligt att höra att ni haft en sådan fin helg. Underbara föräldrar du verkar ha <3

    Tycker det är så himla roligt att läsa här inne för jag tycker vi är lika på något sätt. Väldigt olika men på något vis otroligt lika. Du kanske inte håller med men det är som jag känner ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra att ni haft en sådan fin helg. Underbara föräldrar du verkar ha <3

    Tycker det är så himla roligt att läsa här inne för jag tycker vi är lika på något sätt. Väldigt olika men på något vis otroligt lika. Du kanske inte håller med men det är som jag känner ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag blir så himla glad över din kommentar, Jenny! Håller med dig helt & hållet. Älskar att läsa din blogg eftersom igenkänningsfaktorn är hög, och som du skriver känns det som vi är väldigt lika. Förstår precis vad du menar i din kommentar, att man är lika fast olika :-)
    Det här med eko-produkter t.ex. har jag varit lite dålig på innan men du har inspirerat mycket så nu försöker jag verkligen få denna familj mer eko! Tack för inspirationen! Och för den fina kommentaren <3 KRAM!

    SvaraRadera